2014. nov. 14.

Nőgyógyászati betegségek, tünetek lelki oka a gyermekáldás tükrében - petefészekciszta


Petefészekciszta
(ovarialis ciszta)
Testi szint: petefészek (termékenység).
Tüneti szint: felgyülemlő folyadék a petefészekben, amely ritkábban a megrepedés, leginkább azonban az elfojtás miatt kialakuló megnagyobbodás következtében válhat veszélyessé.
A lélek vize (folyadék, amely a lelki problémákat szimbolizálja) felgyülemlik a petefészekben.

A nőgyógyászati tünetekre, betegségekre is az vonatkozik, mint általában a többire is. A meg nem oldott, vagy fel nem oldott probléma vagy konfliktuskör – amiket már egy ideje tudok, érzek, látok, de képtelen vagyok egyedül megoldani –, az egy idő után lecsúszik a fizikai síkra, és manifesztálódik betegségekben, tünetben.
Tehát mielőtt kialakul, már egy ideje – hónapok vagy évek óta – egyébként is zavaró tényező.

A petefészek ciszták, azok megtestesült lenyelt könnyek, fel nem dolgozott konfliktusok lehetnek a saját anyánkkal kapcsolatban, ami bezavar abban, hogy anyává váljunk.

Vagy azért, mert nem volt olyan anyám, amilyet szerettem volna
-       Több szeretetet szerettem volna tőle
-       Nem olyat, amilyet ő volt képes adni, hanem olyat, amilyenre én vágytam

Vagy nem szeretném az anyukám által kapott mintát követni
-       S ez alakít ki bennem egy ellenállást a szülőségemmel kapcsolatban (s feloldódni nem tud, csak manifesztálódni cisztában)
-       De nem tudom, milyen legyen az új minta
-       Hogyan tudnám letenni az anyukámtól kapottat

 Olyan sok fájdalmat okozott nekem
-       Lelki
-       Fizikai bántalmazással, amiket azóta sem tudok neki megbocsátani
-       Viszont nem hagy nyugodni, álmokban, érzésekben újra és újra feltör bennem.
 
Szívesen segítek megtalálni nálad a konkrét okot, és feloldani a régen eltemetett konfliktusokat.
Írta: Petre Veronika, perinatális szaktanácsadó
Felhasznált irod: Ruediger Dahlke: A betegség, mint szimbólum

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése